ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΤΕΧΝΗΣ

Σχετικές Συζητήσεις

κατερινα γεω Η συζήτηση ξεκίνησε από κατερινα γεω 11 έτη πριν

 

Πατήστε εδώ: ↓

 

ENTARTETE KUNST: Η Εκφυλισμενη Τεχνη του Γ΄Ραιχ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατερίνα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο αποτυχημένος καλλιτέχνης έγινε δικτάτορας. Ποτέ δεν ξέχασε την αποτυχία του αυτή. Μισούσε τους καλλιτέχνες. Μέχρι και σήμερα οι φασίστες μισούν τις τέχνες και τα γράμματα. Όπως και πριν από το Χίτλερ...

 

Είναι πολύ μεγάλο το τίμημα. Για να σωθεί η Τέχνη από τον παρανοϊκό νατουραλιστή ζωγράφο της πλάκας, τον αφήσανε ν' ασχοληθεί με την πολιτική και τον κόσμο ολόκληρο. Και σκότωσε τόσο κόσμο...

Ωωωω,,, τι ωραία λουλούδια... Τι ωραίο βάζο..(Τα χάλια του ...)

Είναι εκφυλισμένη τέχνη αυτό;;;Όχι θα απαντήσετε.

Είναι εκφυλισμένος ο ανήρ, ο οποίος φιλοτέχνησε αυτό το έργο τέχνης; Όχι θα απαντήσετε.

Αλλά δεν είναι τέχνη.

Αυτό όμως που μπορεί να μας ξεφεύγει είναι ότι  μπορεί να το ζωγράφισε άλλος.

 

Πατήστε εδώ:

Μια φορά κι έναν καιρό ο Χίτλερ ήταν… ζωγράφος!

Ανδρέας

 

 

 

 

Η Καπέλα Σιξτίνα

Φανταστική σύλληψη της δημιουργίας του Αδάμ,
που εκτίνει το χέρι του και αγγίζει τον δείκτη του ζωοδότη Θεού

Το 1508 ο πάπας Ιούλιος Β’ παρήγγειλε στον Μιχαήλ Άγγελο να διακοσμήσει την οροφή της Καπέλα Σιξτίνα με νωπογραφίες. Πρόκειται για την πιο έντονη δημιουργική προσπάθεια που έγινε ποτέ από καλλιτέχνη και θα γινόταν ένα από τα θαύματα του κόσμου της τέχνης και μέρος του θρύλου γύρω από το όνομα του μεγάλου ζωγράφου. Στα τέλη του 15ου αιώνα οι τοίχοι της Καπέλα είχαν ζωγραφισθεί με νωπογραφίες που απεικόνιζαν τη ζωή του Χριστού και του Μωυσή και η οροφή είχε την παραδοσιακή επικάλυψη με τα χρυσά αστέρια.

Δευτέρα Παρουσία
Μια νωπογραφία στο ιερό της Καπέλα Σιξτίνα 24 χρόνια μετά.
Σε μια περίοδο που ο καλλιτέχνης περνούσε πνευματική και
θρησκευτική κρίση, ο πίνακας είναι μια τρομακτική ενόραση
του δικού του πόνου.

Ο Μιχαή Άγγελος κάλυψε την τεράστια θολωτή οροφή δουλεύοντας τελείως μόνος του για τέσσερα χρόνια, από το 1508 ως το 1512.
Όλη η περιοχή χωρίστηκε σε τμήματα ζωγραφισμένων αρχιτεκτονικών κορνιζών και εκμαγείων, για δύο λόγους. Πρώτα για να μας εξιστορήσει τη δημιουργία του κόσμου, τον Αδάμ και την Εύα, το προπατορικό αμάρτημα, την εκδίωξη και τον κατακλυσμό. Και μετά για να δοξάσει τον άνθρωπο σαν δημιούργημα παντοτινής ευγένειας, ομορφιάς και δύναμης. Το αρχιτεκτόνημα στόχευε να λειτουργήσει σαν σύστημα που συνέδεε τους τοίχους με την οροφή με διαδοχικές αψίδες και ημικυκλικά τοξοειδή ανοίγματα. Όλα τα διακοσμητικά μέρη ζωγραφίστηκαν σαν ανάγλυφα για να δώσουν στις νωπογραφίες την αίσθηση του βάθους. Τελειώνοντας ο Μιχαήλ Άγγελος αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ως ο σπουδαιότερος εν ζωή καλλιτέχνης, σε μια εποχή μάλιστα που ζούσαν οι δύο άλλοι σύγχρονοί του γίγαντες, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι και ο Ραφαήλ.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ ↓

http://texnografia.blogspot.gr/2012/02/blog-post_07.html

Ο Κράνιος συμπληρώνει:

Ο πάπας συνέχεια βιαζόταν γιατί ήθελε να κάνει εγκαίνια στην αίθουσα. Πίεζε το Μηχαήλ Άγγελο πάρα πολύ. Μια φορά τον χτύπησε στο κεφάλι με την αγία ράβδο του.
Φανταστείτε την επίσκεψη του πάπα στην Καπέλα Σιξτίνα: Ο ζωγράφος, εκεί που δούλευε "ύπτιος επί ικριώματος" έπρεπε να κατέβει από δέκα μέτρα ύψος για ν' ακούσει τις απειλές και τις παρατηρήσεις του εργοδότη του.
Ο πάπας διαφωνούσε με όλα σχεδόν. Κάποια φορά κούνησε το ικρίωμα (σκαλωσιά) και γκρέμισε το ζωγράφο. Έτσι πάρα πολλούς μήνες το έργο σταμάτησε, για να γίνει καλά ο Μιχαήλ. Ύστερα από μεγάλα παρακάλια και χοντρά λεφτά που πέσανε, γύρισε πίσω για να τελειώσει το έργο του, όπως ήθελε αυτός κι όχι όπως ήθελε ο πάπας.
Πρέπει να σας πω επίσης ότι παρ' όλο που το έργο ήταν σαν εξωγήινο για την εποχή του και το θαύμασαν, αργότερα έβαλαν κάποιον "μπογιατζή" ζωγράφο και ζωγράφισε ρούχα, έντυσε δηλαδή τα γυμνά σώματα. Ε, κι αργότερα έβαλαν άλλον να ξύσει τα χρώματα και να φανεί και πάλι η αρχική σύνθεση. Το έργο έχει υποστεί θα έλεγα "του Χριστού τα πάθη".

Ο Μιχαήλ Άγγελος είχε έναν κοπρίτη αδερφό, που του έτρωγε τα λεφτά.

Κι ο Μεσαίωνας σοβούσε.

Ανδρέας

 

 

Απαντήσεις
κατερινα γεω
κατερινα γεω Ελα τωωραα!!! Πω πω τι μαθαινω στο σχολειο μας!!!! 12 έτη πριν
loader
loader
Attachment
Κράνιος
Κράνιος www.poiein.gr/archives/23630/index.html

Πόσες κλωτσιές και φούσκους πρέπει να φάει ο ποιητής
ώστε να πάψει να γράφει ποίηση στα μουλωχτά;

Πόσο "πόρτα" πρέπει να φάει ο ποιητής για να πάψει
ν'...
Δείξε περισσότερα
11 έτη πριν
loader
loader
Attachment
Θα πρέπει να είστε μέλος αυτής της ομάδας, πριν μπορέσετε να συμμετέχετε σε αυτή τη συζήτηση.